sobota, 1 lipca 2017

Panu z numerem siedem już podziękujemy...

Do widzenia!
Adios!
Cześć jak czapka!
Panu już podziękujemy.
Nie ma to jak zrobić zdjęcia i przez tydzień ich nie ruszyć ;)
Część z was już się zapewne domyśla, o co chodzi.
Mniej więcej tydzień temu zrobiłam zdjęcie prania ;)
Ale do rzeczy:
było tak:
a później:
 
Walczyłam z resztą konturów na ptasiorze:
 I wreszcie koniec!!!
Teraz pranko i suszanko:
Nieco detali:
 
 
 Cudowne, ćwierćkrzyżykowe kontury... A tak, pamiętajcie, że mu nogi zmieniłam (nie, żebym była jakoś specjalnie zadowolona z efektu, ale wolę małe nóżki od tego... czegoś... co było pierwotnie)

I piękność finalna:
Metryczka:
zestaw do haftu DMC
Tytuł: Embroidered Morning
 Kanwa: Aida 16" biała
Rozmiar wzoru: ok. 20 x 20 cm

I teoretycznie teraz powinnam go oprawić i powiesić. Ale jest pewien problem. Ten ptasior jest jednym z 5 w serii:
On jest na środkowym zdjęciu, tam macie ładny widok na tę... nogę...
Generalnie są 3 bardzo kolorowe:
I dwa utrzymane w bardziej hmm... jednolitych tonacjach:
Dobrze by było, żeby oprawa dla całej serii była jednolita. Powiecie, żaden problem, opraw tego i następne w tym samym miejscu/z tą samą ramą, albo kup 5 ramek od razu? No, nie. Moi rodzice przerobili problem, że nagle ramiarz, który od lat im robił rzeczy, został zlikwidowany. Inne ramki z kolei przestali robić, no i pojawił się problem, którego chciałabym uniknąć.
Nie przewiduję pracy nad ptasiorami co najmniej do końca roku. Nie wiem, jaki kolor ramki byłby najlepszy - pamiętajcie, że zdjęcia na zestawach RÓŻNIĄ się od tego, co się naprawdę wyszywa i chciałabym dobrać coś jednolitego do już wyszytych prac.

Zatem kolorowy ptasior a la zięba idzie do szafy. I tu pojawił się pewien mały problem. W jaki sposób. Złożyć - szkoda. Na płask - nie mam miejsca, poza tym jak go gdzieś upchnę pod książkami to znając życie może moje wnuki go znajdą. Zostaje zwinąć i wsadzić w tubę. Której nie mam.
Ale za to mam sporo ruloników po papierze toaletowym :)

Zwijamy (zaleta tych rulonów - będą wąskie!)
Dokładamy kolejne rolki, delikatnie wpychając je w tą środkową, a miejsce łączenia oklejamy taśmą papierową (albo klejącą, co kto lubi). Przymierzamy tak, żeby wyszywanka nie dochodziła do samego końca, tylko była nieco w głębi tuby:
Teraz z drugiej strony:
No tak, jakby się zmieściło, to by było za dużo szczęścia... Docinamy zatem odpowiedni kawałek :)
Tubę można albo od razu zakleić taśmą papierową, albo wyciąć coś w rodzaju pokrywek - dla perfekcjonistów polecam cyrkiel i wycięcie kółek odpowiedniej średnicy ;)
Ja poszłam na łatwiznę i wycięłam kanciastoboki ;) ciut większe od średnicy tuby, które następnie przykleiłam taśmą papierową.
Jeszcze tylko opis
I proszę bardzo, wąska tuba zrobiona, zaklejona, wrzucona do pudła na szafie :) Czeka na pozostałe ptasiory.

A dla cierpliwych wyjaśnienie tytułu: ptasior był siódmy na liście ufoków :)

11 komentarzy:

  1. Ptaszek wygląda świetnie! Gratuluję ukończenia Ufoka!
    Bardzo fajny pomysł na tubę:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna jest cała seria!
    Ja ufoki zwijam wszystkie w jeden rulon, w szufladzie zajmują więc mało miejsca. Oczywiście jak chcę któryś haft wyjąć, to muszę rozwijać cały ten wielki rulon :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Patrzę sobie, oglądam ptaszorka, dochodzę do pranko i suszanko i nagle zonk. Za prankiem tło. W tle góry drzewiaste, górskim tłem wystawione. Ło matko - znam to, ten rys, ten profil, kolor ten unikatowy. Na bank Pieniny - myślę sobie. Sprawdzam. Bingo. Pieniny umiłowane, jedyne do podszewki znane. Szczawnica to, nie Krościenko, ale w końcu jeden diabeł Dunajski Grajcarkiem podszyty. Rozmarzyłam się. Co prawda z urodzenia ja ceperka, ale małż Pieniniak... (czy Pieniniok, choć spokojny...). Tak mi jakoś miło się zrobiło...
    Ptaszak ślicznie kolorowy i co najważniejsze - skończony. Pakowanie prac mam podobne. denek i opisu tylko brakowało, a doskonały to pomysł.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny ptaszorek. No i muszę przyznać, że pomysł z przechowywaniem gotowego obrazka jest mega. Ja zawsze składałam w kostkę a potem miałam problem z rozprasowaniem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję ukończenia ptasiora.Piękny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję skończenia ufoka! Bardzo ładny obrazek 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł z tubą :) Hafcik przeuroczy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oczom swym nie wierzę!!!! Skończyłaś, zwalczyłaś!! W końcu nareszcie!! Gratuluję wytrwałości, bo pod górę chyba ci było z tą ptaszyną. A cudna wyszła. Jak można było tyle maltretować biednego ptaszka :)))
    Patent z tubą bardzo mi się podoba. Ja mam tylko jeden haft, który leży i czeka na kolejne. Tulipany z zielnikowej serii. Też uważam, że jak ma być seria, trzeba oprawić wszystkie na raz, a nie na raty. Seria to seria. Życzę ci i sobie również, sobie życzę, żeby nasze serie jak najszybciej powstały i zawisły dumnie na ścianie. Strasznie pozytywny ten ptak :)) A całe stadko to dopiero będzie czad!
    margoinitka .pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje ukończenia haftu. Efekt piękny :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest cudny, czekam z niecierpliwością na pozostałe.

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

Dimensions ptaszki DMC ufokowy rok HEAD latarnia morska Teresa Wentzler kanwa plastikowa dimek kostki SAL bombkowy Stitchy Dragon serwetka z dzwonkami zakładka ze smokiem Coricamo Mikołaj z "Przyjaciółki" Spitfire UFOK ufokowy rok 2 Nene Thomas ozdoby choinkowe Kołysanka Randal Spangler Curl up with a good book Dimensions Gold Collection Petites Lullaby TUSAL 2013 pudrowe róże ufoki zakładka zestaw do haftu DMC RR Zjazd Zakręconych czajniczki kanwa drukowana latch hook retro koci kalendarz róże dla teściowej Kokardka.pl Royal Paris candy u meri niebieski klematis obrazek świąteczny smok zakładka z cytrynami III Ogólnopolski Zjazd Twórczo Zakręconych UFO SAL Ustroń candy dzwonki haft płaski jesień poduszka prezent ptaszki-grubaski zakupy Boże Narodzenie Haft Pasja HobbyStudio Koci SAL Przyjaciółka TUSAL Tygrysek biżuteria córa frywolitka koraliki książki osikowa dolina osikowe wiórki smok i księżniczka wspólne dzierganie i czytanie zawieszka na choinkę ślubne Ariadna Clover Dni Kraftu Festiwal Twórczo Zakręconych Haftix Heritage Crafts Kraków Krasnystaw NeedleArt Orchidea Permin of Copenhagen Pracownia Wiewiur Tajemniczy SAL Twórcze Inspiracje Ty Wilson Złota Igła drewniane zawieszki hardanger imieniny irysy kartka z motylem kolibry koteczek królik kumihimo maczek prawa autorskie smalls SAL sowa stateczek tutoriale wymianka wymianka zakładkowa zimowy ptasiorek żurawie 4 pory roku Garfield IV Ogólnopolski Zjazd Twórczo Zakręconych Igłą Malowane Linda 27" Lugana 25 Sew&So V Zjazd Zakręconych w Ustroniu bransoletki z muliny breloczek do kluczy chińskie widoczki kanwa ze złotą nitką kartka na ślub len liście ludowe maki makrama małe wzory metryczka mirabilia mulina lniana mulina metalizowana DMC mulina satynowa DMC serce serducho tajniak